U příležitosti Dne učitelů převzali pedagogové ocenění za svoji práci

obrazek
28. března 2023 15:04, aktualizováno 29. března 2023 08:50, Ing. Helena Frintová

U příležitosti Dne učitelů předali zástupci Plzeňského kraje ocenění vybraným pedagogům za jejich činnost. Tradiční akce se každoročně koná v den připomínky výročí narození Jana Ámose Komenského. Letos převzalo z rukou hejtmana Plzeňského kraje Rudolfa Špotáka, náměstka pro oblast školství a sportu Vladimíra Kroce a náměstka hejtmana pro oblast regionálního rozvoje, IT a evropské záležitosti Petra Vanky, poděkování spolu s pamětním listem a drobnými dárky - jako symbolické ocenění za úspěšnou práci pedagoga - celkem 31 pedagogů.

„Práce učitele je nezastupitelnou součástí výchovy a vzdělávání mladé generace. To, jakým způsobem pedagog k ní přistupuje, jak ji vnímá, vzdělává, motivuje a jak vychovává své žáky, většinou ukáže až čas. Řada mladých lidí si jeho přístup osvojí pro celý život. Je to práce náročná a v dnešní době, kdy jsou rodiče i společnost k dětem více shovívaví, možná těžší než dřív. O to více si zaslouží ocenění a poděkování. Přeji vám, aby vás čas strávený před žáky ve školních lavicích naplňoval a i nadále přinášel vnitřní uspokojení,“ řekl oceněným pedagogům hejtman Rudolf Špoták.

Zpestřením programu slavnostního oceňování v prostorách SOU elektrotechnické Plzeň, byla módní přehlídka žákyň Integrované střední školy živnostenské Plzeň, při níž samy autorky předvedly kolekci s názvem „To není pyžamo, to je teplákovka!“. Jejich kolekce získala 3. místo v celostátní soutěži Mladý Módní Tvůrce v Jihlavě. Slavnostní atmosféru umocnilo také hudební vystoupení dvou písní - Knížka snů z muzikálu Bídníci a Ještě horší věci jsou z muzikálu Pomáda.


Ocenění pedagogové:

1. Martina Baníková, 6. mateřská škola Plzeň
Je dlouholetou ředitelkou mateřské školy. Pod jejím vedením škola dosahuje vynikajících výsledků nejen v oblasti předškolního vzdělávání a environmentální výchovy, ale mnoho let je zapojena do řady mezinárodních projektů – realizuje aktivity ve spolupráci se školami na Slovensku, v Polsku, Itálii i Bulharsku. Aktuálně byla oceněna certifikátem kvality Quality Label a Národní cenou Domu zahraniční spolupráce za realizaci projektu „Malý redaktor“.

2. Jiřina Bendová, Odborná škola výroby a služeb, Plzeň, Vejprnická 56
Pracuje jako učitelka odborného výcviku oboru Kuchařské práce. Ve školství působí přes 30 let. Je to velký profesionál a především vstřícný, spravedlivý a pracovitý člověk. Svým klidným a trpělivým působením učí žáky nejen praktickým dovednostem, ale také zásadám slušného chování a správným pracovním návykům. Velké poděkování jí patří i za reprezentaci školy a práci na přípravách občerstvení pro školní i mimoškolní aktivity.

3. Jaroslav Beránek, Obchodní akademie, Plzeň, náměstí T. G. Masaryka 13
Oslavil nedávno 79. narozeniny. Jako učitel začal pracovat na Střední ekonomické škole Mariánské Lázně v roce 1968, o rok později přešel na Střední ekonomickou školu v Plzni, tedy na dnešní Obchodní akademii, kde působil neuvěřitelných 53 let. Věnoval se přírodovědnému vzdělávání, vyučoval chemii, biologii, zbožíznalství a základy přírodních věd. Českou školní inspekcí byl hodnocen jako výborný učitel, byl velmi oblíbený mezi žáky a skvělý spolupracovník a kamarád svých kolegů.

4. Josef Brabenec, Základní umělecká škola, Tachov
Letos dosáhne 64 let nepřetržité pedagogické praxe. Před padesáti lety založil na základní škole dětský sbor, který se později stal součástí Základní umělecké školy Tachov. Sbor reprezentoval město Tachov, Plzeňský kraj i Českou republiku na mnoha tuzemských i zahraničních soutěžích a koncertoval prakticky po celém světě. Pan Brabenec je váženým porotcem v republikových i mezinárodních sborových soutěžích a lektorem Klubu sbormistrů. Loni převzal z rukou ministra školství nejvyšší ocenění – Zlatou medaili za přínos pedagogické práci a vzdělávání dětí.

5. Helena Brunclíková, Bolevecká základní škola Plzeň, nám. Odboje 18
Za dlouhou dobu svého působení na pozici ředitelky dokázala být Helena Brunclíková nejen výborným odborníkem a manažerem, ale také člověkem s velkou mírou empatie k dětem, rodičům i kolegům. Práce se jí stala smyslem života. V rámci svých možností se snažila vytvořit co nejlepší materiální podmínky pro práci učitelů a výuku žáků a také zapojit školu do různých projektů a soutěží. Svým klidným chováním přispívala k přátelské atmosféře mezi samotnými učiteli, rodiči a žáky.

6. Marta Cvalínová, Masarykova základní škola Plzeň, Jiráskovo náměstí 10
Za svého celoživotního pedagogického působení pracovala v šesti školách, na Masarykově základní škole v Plzni strávila celkem 23 let a 13 let působila na Pedagogické fakultě – katedře tělesné výchovy. Paní Marta je stále ještě pedagogicky činná – doučuje český jazyk, němčinu a angličtinu. Svým optimismem, elánem a pedagogickým nadšením jde příkladem jak pedagogům, tak žákům.

7. Petr Čejka, Středisko volného času RADOVÁNEK
Je pedagogem volného času a vedoucí tanečního studia Storm Ballet, které založil v roce 1990. Vede několik skupin dětí, připravuje je na soutěže a sbírá s nimi úspěchy po celém světě. Je mimořádně empatický a má úžasný vliv na rozvoj a vzdělávání dětí. Je pro ně vzorem svým charakterem, laskavou duší a skvělou povahou. Pro jeho kvalitní a pozitivní vlastnosti je velice oblíbeným pedagogem se silnou přirozenou autoritou a přátelským přístupem nejen k dětem, ale i kolegům, přátelům a společnosti. Je příkladným pedagogem, člověkem, který si zaslouží obdiv i uznání.

8. Jana Čepičková, Ústav jazykové přípravy ZČU v Plzni
Po absolvování Pedagogické fakulty Západočeské univerzity dva roky vyučovala anglický jazyk na Státní jazykové škole a od roku 2000 působí na Západočeské univerzitě v Plzni, kde je již deset let ředitelkou Ústavu jazykové přípravy. Zaměřuje se na technickou angličtinu a dlouhodobě se zabývá možnostmi distančního jazykového vzdělávání. Stála u zrodu řady soutěží pro studenty univerzity nebo pro žáky středních škol. Pestré škále činností se může věnovat především díky své vysoké odbornosti, vynikajícím organizačním a řídícím schopnostem. Její studenti a kolegové na ní oceňují také vstřícnost, spravedlivost a vždy veselou mysl.

9. Miroslava Fenclová, Gymnázium Luďka Pika, Plzeň, Opavská 21
Zajišťuje už více než 20 let vysokou kvalitu gymnaziálního vzdělávání a úspěšně tak naplňuje svoji roli ve vedení školy. Díky jejímu mimořádnému nasazení, pečlivosti, zodpovědnosti, odborným a manažerským kompetencím se gymnázium trvale těší dobrému jménu u široké plzeňské veřejnosti. Paní Fenclová představuje důležitý spojovací článek mezi pedagogy a ředitelem a zajišťuje všechny významné kulturní akce gymnázia. Skvěle se vypořádala s administrativními, legislativními i praktickými činnostmi spojenými s nastartováním a rozvojem jediného studijního oboru v Plzeňském kraji – Dvojjazyčného studia, který gymnázium výtečně profiluje. Pro paní zástupkyni je škola posláním, pro školu dýchá, školou žije a poznala v ní i svoji životní lásku – svého muže.

10. Jiří Hájek, Střední odborné učiliště stavební, Plzeň, Borská 55
Nastoupil do Středního odborného učiliště stavebního jako učitel odborných předmětů dřevařských v roce 2002 a už 15 let vykonává funkci zástupce ředitele pro odborný výcvik. Prakticky stejnou dobu zajišťuje odbornou náplň i doprovodný program výměnných pobytů s partnerskou školou z Bavorska. Má zásluhu na vysoké úrovni praktické odborné přípravy žáků učiliště a významnou měrou se podílel na realizaci výstavby nové haly pro výuku odborného výcviku. Jiří Hájek po celou dobu svého pedagogického působení v učilišti prokazuje jak vysoké odborné znalosti, tak vynikající organizační schopnosti.

11. Jaroslava Holečková, Mateřská škola Sušice, Smetanova 1095,
Dlouhodobě vykazuje velmi dobré výsledky v oblasti řízení pedagogického procesu. Díky jejímu systematickému vedení a zajištění podmínek pro pedagogický rozvoj zaměstnanců a vzájemnou spolupráci všech panuje ve škole pozitivní atmosféra. Školní život podporují pestré kulturní, společenské i sportovní akce. Dlouholetou tradici má školní pěvecký sbor Broučci. V letošním roce se ředitelka Jaroslava Holečková rozhodla ukončit svojí profesní kariéru.

12. Lenka Holubová, Střední škola informatiky a finančních služeb, Plzeň, Klatovská 200G
I když pochází z Moravy, učitelskou kariéru nastartovala v Plzni. Na Střední škole informatiky a finančních služeb působí už 32 let – nejprve jako výchovná poradkyně, poté jako zástupkyně ředitelky a od roku 2010 do prosince 2022 v pozici ředitelky školy. Díky jejímu maximálnímu nasazení, profesionálnímu a současně lidskému přístupu se během její éry škola významně posunula. Lenka Holubová založila tradici seznamovacích pobytů pro žáky, díky její podpoře vzniklo funkční školní poradenské pracoviště a mnoha žákům pomohla řešit i osobní problémy. Zajistila finanční prostředky pro modernizaci školy, domova mládeže i školní kuchyně s jídelnou a při předávání metodické podpory současnému vedení zúročuje mnohaleté zkušenosti práce učitelky, výchovné poradkyně i ředitelky. Za to vše a mnoho dalšího ji patří plným právem uznání a poděkování.

13. Marcela Husáková, Základní škola Přimda, okres Tachov, příspěvková organizace
Je úspěšnou ředitelkou menší základní školy ve městě Přimda. Škola se dlouhodobě zapojuje do řady projektů programu mezinárodní spolupráce Erasmus+, žáci jsou velmi úspěšní v projektu eTwinning a díky paní ředitelce se zúčastňují řady dalších akcí v Čechách i v zahraničí. Zapojení školy do mezinárodních projektových aktivit přispívá k osobnostnímu a sociálnímu růstu žáků a rozvíjí jejich cizojazyčné komunikační schopnosti. Paní ředitelka Husáková cíleně sleduje také vzdělávání žáků-cizinců, věnuje jim systematickou pomoc, což se pozitivně projevuje v začleňování žáků s jazykovou bariérou do základního vzdělávání.

14. Jaroslav Kašpar, Střední průmyslová škola dopravní, Plzeň, Karlovarská 99
Vykonává 25 let funkci zástupce ředitele (nyní ředitelky) SPŠ dopravní, Plzeň. Ve školství začal pracovat v roce 1988. Nastoupil na SOU dopravní jako učitel odborných předmětů, takže téměř celý svůj profesní život věnuje vzdělávání a výchově budoucích zaměstnanců v dopravě. Neustále se snaží zlepšovat prostředí ve škole, její vzhled i vybavení zejména v Křimicích, kde na odloučeném pracovišti působí. Při práci s žáky i s pracovním kolektivem vyžaduje dodržování pravidel, poctivost a plnění zadaných úkolů. Nechybí mu však ani smysl pro humor. Vždy ho potěší, pokud se žáci umístí na stupních vítězů v nejrůznějších soutěžích, stejně tak úspěšní absolventi školy, kteří ho navštíví. Jeho velkými celoživotními koníčky jsou jízda na kole a šachy, k nim se přidal čas strávený s vnoučaty.

15. Zdeňka Kielbusová, Fakulta pedagogická ZČU v Plzni
Po studiu na Západočeské univerzitě a úspěšně dokončeném rigorózním řízení pracuje jako odborná asistentka na Katedře obecné fyziky, nyní Oddělení fyziky, na Fakultě pedagogické ZČU v Plzni. Od roku 2019 vyučuje na částečný úvazek také na Vyšší odborné škole a Střední průmyslové škole elektrotechnické. Od roku 2020 je předsedkyní krajské komise Fyzikální olympiády a pořadatelkou krajských kol všech kategorií této soutěže. Loni organizovala celostátní kolo Fyzikální olympiády pro nejvyšší kategorii A. Pro střední, základní i mateřské školy realizuje popularizační přednášky a projektové dny. Zdeňka Kielbusová vyniká nejen odborností a pracovním nasazením, ale také vynikajícími organizačními schopnostmi, samostatností, ochotou pracovat v týmu a především milým a vstřícným vystupováním.

16. Luboš Klasna, Základní umělecká škola, Rokycany, Jiráskova 181
Vynikající tubista Luboš Klasna – dlouholetý člen operního orchestru Divadla J. K. Tyla – je ředitelem ZUŠ Rokycany od roku 1991. Mnozí z jeho žáků jsou aktivními umělci, profesionály, uznávanými absolventy konzervatoří a vysokých uměleckých škol. A ti ostatní si v sobě ponesou jím předanou lásku k hudbě po celý život, někteří z nich se vracejí do školy zpět jako učitelé. Díky usilovné práci pana ředitele dosahuje základní umělecká škola vynikajících výsledků ve všech uměleckých oborech, a tím reprezentuje Plzeňský kraj nejen doma, ale i v zahraničí. Luboš Klasna je zároveň dirigentem Dechového orchestru ZUŠ v Rokycanech, který pod jeho vedením dosáhl řady výrazných úspěchů.

17. Marcela Kulíšková, Základní škola a Mateřská škola pro zrakově postižené a vady řeči,
V dětství závodně lyžovala, pak vystudovala FTVS a celý život je tělocvikářkou na plný úvazek. Začínala v Plzni na gymnáziu na Mikulášském náměstí, ale po zjištění zrakového postižení u dcery Anny se rodina přestěhovala do klidnějšího prostředí Železné Rudy. Zde na základní škole s kolegou Ctiradem Drahorádem založila Školičku sportů. Když dcera odešla studovat do Prahy, nastoupila jako tělocvikářka na ZŠ pro zrakově postižené v Praze a vystudovala speciální pedagogiku obor tyflopedie na PedF UK. Zároveň se věnovala přípravě zrakově postižených žáků i mimo školní výuku v kroužcích goalballu, plavání a atletiky. Řadě žáků se zrakovým postižením se tak sport stal součástí každodenního života a dodnes děkují, že je Marcela Kulíšková k pohybu přivedla.
Dcera Anna reprezentovala ČR a slavila úspěchy v závodech světového poháru, mistrovství světa i Paralympijských hrách – medailistka z Turina i Vancouveru nikdy neopomněla připomínat, že byla jen obyčejnou holkou, která to především díky výchově a podpoře svých rodičů dotáhla k velkým výkonům.
Za rozvoj sportu zrakově handicapovaných získala Marcela Kulíšková cenu Fair play ČOV. V současné době pracuje již 14 let v Plzni na ZŠ a MŠ pro zrakově postižené a vady řeči. Vrcholnou akcí zrakově postižené mládeže jsou každoroční Sportovní hry, které bude v roce 2024 pořádat plzeňská škola, a to bude (zřejmě) také poslední akce, které se Marcela Kulíšková před odchodem do důchodu zúčastní.

18. Naděžda Květoňová, Základní škola Josefa Hlávky Přeštice
Podporuje zájem o vzdělávání a podněcuje rozvoj dovedností žáků – organizuje školní kola pěvecké soutěže Karlovarský skřivánek a připravuje žáky do dalších kol – loni její žák vyhrál celostátní kolo. Paní Květoňová je dlouholetou sbormistryní pěveckého sboru Skaláček, metodicky pomáhá kolegům v oblasti Informační a komunikační technologie, organizuje a lektoruje školení. S žáky připravovala scénář a natočení filmu o Josefu Hlávkovi k 190. výročí jeho narození a byla velkou oporou kolegům v době on-line výuky.

19. Josef Mašek, Gymnázium Luďka Pika, Plzeň, Opavská 21
Zástupce ředitele Gymnázia Luďka Pika Josef Mašek nastoupil na školu v roce 1982 jako učitel matematiky. Ve vedení školy působí jedenáctý rok. Díky jeho technickým, matematickým a organizačním schopnostem při přípravě a realizaci veřejných zakázek bylo gymnázium mimořádně úspěšné zejména v investiční části projektů na podporu technického a přírodovědného vzdělávání Plzeňského kraje, postavilo přístavbu nového sociálního zařízení a výtahu v rámci projektu bezbariérovosti školy, rekonstruovalo a nově vybavilo laboratoře fyziky a chemie. V současnosti se Josef Mašek významně podílí na přípravě veřejné zakázky výstavby nového multifunkčního sportoviště, zajišťuje rekonstrukci školního bytu pro španělské vyučující rekonstrukci školní kuchyně a jídelny. Nad rámec svých povinností pečuje o funkcionalistickou budovu gymnázia, která je kulturní památkou. Zástupce ředitele Josef Mašek je životním optimistou, i proto se těší oblibě u svých žáků, kolegů i zástupců SRPŠ.

20. Zuzana Metlická, Základní škola, Plzeň, Heyrovského 23
Pod vedením ředitelky Zuzany Metlické se škola pravidelně zapojuje do projektů speciálního vzdělávání a uplatňuje moderní principy pedagogické práce. Příkladná je činnost speciálně pedagogického centra i spolupráce s dalšími subjekty a neziskovými organizacemi, např. s Ústavem jižní a centrální Asie Filozofické fakulty UK Praha. Škola zaměřuje i na ekologickou výchovu a žáci se pravidelně zúčastňují různých sportovních, kulturních a dalších aktivit. Ředitelka školy se aktivně zapojuje do odborné diskuse k problematice speciálního a inkluzivního vzdělávání a spolu se zřizovatelem se podílí na připomínkování legislativních norem pro oblast speciálního vzdělávání.

21. Ladislava Pitrová, Mateřská škola Tachov, Pošumavská 1675, příspěvková organizace
Je dlouholetá pedagožka, která loni oslavila 30 let ve funkci ředitelky. Ve své profesi a funkci je oblíbená jak dětmi a kolegyněmi, tak i veřejností. Aktivita ředitelky při zpracovávání a realizaci projektů pomáhá zkvalitňovat materiální podmínky pro vzdělávání. Mateřská škola má vybudovaný účinný systém pro práci s nejstarší věkovou skupinou směrem k přípravě na vstup do základní školy. Paní ředitelka Pitrová zároveň vede děti k celoživotní lásce ke sportu.

22. Jiřina Pochopová, Základní škola a mateřská škola Konstantinovy Lázně
Na pozici učitelky mateřské školy nastoupila Jiřina Pochopová v roce 1982 a od roku 1991 až do konce loňského roku působila ve funkci ředitelky. Za tu dobu jí rukama prošlo velké množství dětí, které u ní vždy našly lidský přístup, pochopení a pocit jistoty. Filozofií a prioritou mateřské školy v Konstantinových Lázních je působit na děti v osobnostním vzdělávání, získávání dovedností, schopností a úcty k lidským hodnotám tak, aby dítě rozumělo samo sobě i druhým. V lednu došlo ke sloučení mateřské a základní školy, Jiřina Pochopová začala zastávat funkci zástupce ředitele a nadále tak může uplatňovat své zkušenosti při práci s předškolními dětmi. Ke své profesi vždy přistupovala zodpovědně a celoživotně se vzdělávala.

23. Slavěna Razýmová, Základní škola a Mateřská škola Kozojedy, okres Plzeň-sever
Pracuje ve školství už téměř 20 let a byla u zrodu mnoha projektů, které se podařilo v mateřské škole v Kozojedech uskutečnit. Její organizační schopnosti jí dovolují pracovat na více projektech najednou a ještě pořádat další sportovní, kulturní či společenské akce pro děti. Za jejího působení se mateřská škola výrazně proměnila a otevřela se široké veřejnosti. Mezi priority ve vzdělávání patří příprava dětí na vstup do 1. třídy a logopedická prevence. Její heslo „Vždy s úsměvem – do školky i ze školky“ platí jak pro ni, tak pro její kolegyně, spokojené děti i jejich rodiče.

24. Hana Svášková, Sportovní gymnázium, Plzeň
Na Sportovním gymnázium Plzeň působí Hana Svášková ve funkci zástupkyně ředitelky pro všeobecné předměty už 33 roků a jako učitelka matematiky dokonce 38 let. Velmi zodpovědně a se smyslem pro organizaci práce řídí vyučovací proces, v plném rozsahu zabezpečuje přijímací řízení a maturitní zkoušky, jako koordinátorka sleduje a kontroluje naplňování cílů školního vzdělávacího programu pedagogickými pracovníky, dodržování školní dokumentace a další. Se smyslem pro harmonii vzájemné komunikace a s empatií k žákům, jejich zákonným zástupcům a pedagogickým pracovníkům řeší výchovné a další problémy. Ve své pedagogické praxi uplatňuje moderní metody výuky, probouzí v žácích zájem o předmět a rozvíjí jejich osobnostní kompetence. Ve snaze podporovat profesní rozvoj pedagogického sboru řídila práci na mnoha projektech, do kterých se Sportovní gymnázium zapojilo.

25. Jarmila Svobodová, Základní škola Jižní předměstí Rokycany
Je učitelkou dějepisu, německého a ruského jazyka. Přestože již dosáhla důchodového věku, stále aktivně pracuje a v době příchodu uprchlíků z Ukrajiny byla její pomoc při komunikaci s rodiči i žáky z postižených oblastí neocenitelná. S elegancí a nadhledem zvládla distanční výuku, ve svém zapálení a pečlivosti je vzorem pro mladší spolupracovníky a v kolektivu 80 pedagogických pracovníků je velmi oblíbená.

26. Daniel Šatra, Dům dětí a mládeže, Rokycany, Čechova 1155
Působí jako pedagog volného času. Je vedoucím oddělení přírodovědy. V Domě dětí a mládeže v Rokycanech pracuje od 1. 4. 1994. Jeho odborná praxe činí 28 let. Dlouhodobě vede oddíl Brontosaurus a další tři zájmové útvary se zaměřením na přírodu. Každoročně pořádá řadu velkých akcí pro děti a mládež, které navštěvují „Domeček“ v Rokycanech, ale i pro širokou veřejnost. Zmiňme například Den dětí - Indiánský den, Den Země, Drakiáda. Pořádá pro děti již několik desetiletí velké množství přírodovědných táborů, které se konají po celé České republice i v zahraničí. Organizuje přírodovědné olympiády a soutěže pro okres Rokycany a krajské kolo ekologické soutěže Zlatý list. Svou obětavou odbornou prací patří mezi vysoce ceněné pedagogické pracovníky. Je to člověk na svém místě – vzor pro mladou generaci.

27. Miroslav Široký, Hotelová škola, Plzeň, U Borského parku 3
Dlouholetý ředitel Hotelové školy Miroslav Široký věnuje velkou pozornost modernímu vybavení odborných pracovišť gastronomických oborů. Vytváří podmínky pro profesní růst žáků a jejich účast v různých soutěžích. Aktivně spolupracuje s Plzeňským krajem, neboť gastronomicky zajišťuje řadu krajských akcí. Velmi úzce spolupracuje se sociálními partnery – nejen smluvními pracovišti, kde žáci konají praxi, ale také s profesními organizacemi, např. Asociací kuchařů a cukrářů, Svazem cukrářů a pekařů. Rovněž věnuje velkou pozornost kariérovému poradenství a dalšímu pracovnímu uplatnění žáků.

28. Milada Šliková, Základní škola praktická Kralovice, okres Plzeň-sever
Svůj profesní život zaměřila Milada Šliková na děti se speciálními vzdělávacími potřebami. Základní škola praktická je v okrese Plzeň-sever jediná svého druhu. Výsledky vzdělávání jsou závislé zejména na míře postižení a zdravotním stavu jednotlivých žáků. K vedení školy využívá ředitelka Milada Šliková své dlouholeté pedagogické a řídící zkušenosti. Aktivně se zúčastňuje dalšího vzdělávání a nebrání se zavádět moderní trendy pro zkvalitnění výchovně vzdělávací činnosti. Úzce a aktivně spolupracuje s metodickým sdružením i všemi vyučujícími a plánovitě vyhodnocuje průběžné i celkové výsledky vzdělávání žáků. Svým osobitým přístupem se jí postupně daří zapojovat do činnosti školy i zákonné zástupce dětí.

29. Miloslav Turek, Střední škola, Horažďovice, Blatenská 313
Do Střední školy Horažďovice nastoupil Miloslav Turek v roce 2000 jako učitel odborného výcviku a odborných předmětů. Od roku 2012 působí ve funkci zástupce ředitele pro praktické vyučování. Byl iniciátorem modernizace obsahu gastronomických oborů. Aktivně se podílel na vytvoření školního vzdělávacího programu Food design, ve kterém se žáci seznamují s moderními prvky gastronomie. Pod vedením pana Turka si osvojují umění food stylingu, foodartu, znalosti obalového designu pro gastronomické výrobky, dovednost fotografování pokrmu a zpracování kompletní vizuální identity restaurací a kaváren. Pro zvýšení prestiže školy a zvyšování kvalifikace žáků organizuje Miloslav Turek baristické, carvingové a barmanské kurzy. Díky aktivnímu a profesionálnímu přístupu Miloslava Turka k odbornému vzdělávání žáků získala škola důležitou a významnou pozici v rámci středních škol Plzeňského kraje a za to panu zástupci velmi děkujeme.

30. Zdeňka Valečková, Střední škola, Bor, Plzeňská 231
Po ukončení Pedagogické fakulty působila jako učitelka všeobecně vzdělávacích předmětů ve Středním odborném učilišti Škoda Plzeň. V září 2005 byla jmenována ředitelkou Středního odborného učiliště v Boru, dnes Střední školy Bor. Zdeňka Valečková věnuje mimořádné úsilí spolupráci se základními školami a důraz klade zejména na zkvalitnění odborného výcviku. Škola je zapojena do řady vzdělávacích projektů. V rámci mezinárodní spolupráce podala paní ředitelka projekt vzájemné mobility žáků s pedagogy „Přátelství a vaření bez hranic“ se školou obdobného typu v Norsku. Iniciativním přístupem bylo podání projektového záměru na výstavbu Střediska polytechnického vzdělávání. Škola provozuje autoškolu a svářečskou školu a je akreditovaným školicím střediskem pro profesní školení řidičů. Pod vedením Zdeňky Valečkové získala škola v rámci tachovského regionu vysoké renomé a za to jí patří velké poděkování.

31. Jaroslava Vecková, Gymnázium J. Š. Baara, Domažlice
Patří k nejzkušenějším členům učitelského sboru domažlického gymnázia. Vystudovala obor učitelství pro střední školy, aprobaci anglický jazyk – český jazyk a po absolutoriu nejdříve vyučovala na někdejší Státní jazykové škole v Plzni. Od roku 2000 působí jako učitelka angličtiny na gymnáziu v Domažlicích. Svou odbornost i metodické dovednosti dále systematicky prohlubuje: byla a je organizátorkou žákovských výměn a studijních pobytů, opakovaně absolvovala studijní stáže v rámci programů Erasmus a Erasmus+, na mateřském gymnáziu je oblíbenou lektorkou Univerzity III. věku. Ze své rodičovské zkušenosti rozumí problematice práce s nadanými a mimořádně nadanými žáky. Také proto se začala systematicky zajímat o tuto práci. Na škole se stala průkopnicí činností, které dnes pojmenováváme kariérové poradenství. S podporou vedení školy se tak péče o nadané žáky stala jednou z charakteristik GJŠB, na čemž má Jaroslava Vecková lví podíl.

 


Galerie