KÚPK byl požádán o následující informace:
-
Kdo je skutečně oprávněn provádět následnou finanční kontrolu dle zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole u železničních dopravců jakožto koncových příjemců dotací dle Memoranda, pokud Váš kraj tvrdí, že oprávněním k finanční kontrole disponuje Ministerstvo dopravy a Ministerstvo dopravy tvrdí, že kontrolu mají provádět kraje?
-
Váš kraj uvedl, že není oprávněn provádět následnou finanční kontrolu u dotací dle Memoranda, jejichž původním poskytovatelem je Ministerstvo dopravy. Z jakého důvodu neprovádí Váš kraj následnou finanční kontrolu u železničních dopravců u té části dotací, jejichž původním poskytovatelem je kraj (mělo by jít dle Memoranda o zhruba dvě třetiny celkového objemu dotací poskytovaných dopravcům na zajištění dopravní obslužnosti veřejnou regionální železniční osobní dopravou)?
Dále uvádíme žádané informace:
-
KÚPK trvá na svých předchozích odpovědích. Finanční prostředky jsou poskytnuté jako účelová dotace od Ministerstva dopravy. Kraj poskytnuté prostředky vypořádává v termínech stanovených vyhláškou č. 367/2015 Sb., o zásadách a lhůtách finančního vypořádání vztahů se státním rozpočtem, státními finančními aktivy a Národním fondem (vyhláška o finančním vypořádání). Dle Ministerstva dopravy je takováto kontrola dostačující.
-
Plzeňský kraj provádí kontrolu plnění Smlouvy o závazku veřejné služby v drážní dopravě, uzavřené s dopravcem. Kontrola je prováděna dle podmínek daných výše uvedenou smlouvou a následnými dodatky. Kontrolu ukazatelů kvality poskytovaných dopravcem provádí odpovědný pracovník na smluvních vlacích na území Plzeňského kraje. Dopravce dále předává data a dokumenty dle výše uvedené smlouvy v měsíčních a čtvrtletních intervalech. Po ukončení roku předává dopravce výkaz Roční vypořádání ztráty.