Studie proveditelnosti měla za zejména za cíl:
1. Na základě aktuálního znění prováděcích vyhlášek ke Stavebnímu zákonu zajistit:
-
Identifikaci všech jevů, které jsou obsahem ÚAP na úrovni ORP i Kraje (grafické i negrafické) - bude proveden popis sledovaných jevů UAP dle seznamu jevů, uvedeném ve vyhlášce č.500/2006 Sb., příloha 1A (jevy UAP ORP), příloha 1B (jevy UAP Kraje). Sledované jevy UAP budou zpracovány, včetně jejich popisu a dle pořadí stanoveném vyhláškou, do přehledného dokumentu, formátu DOC s názvem „Identifikace sledovaných jevů UAP“. Tento dokument by měl sloužit Krajskému úřadu PK jako přehledný dokument pro jednání s ORP, urbanisty a projektanty.
-
Navržení doplnění jevů, které bude vhodné sledovat nad rámec jevů vedených ve vyhlášce - bude navržen seznam doplňujících jevů nad rámec jevů stanovených vyhláškou. Při tvorbě tohoto seznamu bude vycházet zhotovitel z bohatých zkušeností v oblasti územního plánování a zároveň i na základě požadavků pracovníků odboru územního plánování KU PK.
-
Sestavení katalogu jevů - Jednotlivé jevy budou členěny v logické hierarchické struktuře pro danou problematiku. Při tvorbě katalogu jevů pro účely UAP se bude vycházet z katalogu jevů zpracovávaného v rámci sjednocení digitálního zpracování územního plánu, kdy výstupem bude katalog jevů UAP, zpracovaný ve formátu XLS.
-
Identifikace poskytovatelů datových sad, které budou obsahem katalogu jevů - zhotovitel provede průzkum území Plzeňského kraje pro stanovení poskytovatelů jevů UAP. K identifikovaným poskytovatelům bude vždy přiřazen seznam jevů UAP, které mají ve své správě. Vše bude zpracováno v dokumentu formátu DOC s názvem „Identifikace sledovaných jevů UAP“
-
Zajištění základních metainformací o těchto datových sadách - Zhotovitel provede dotazníkové šetření u poskytovatelů, které bude zahrnovat i údaje o základních metainformacích datových sad poskytovatele. Jednotliví poskytovatelé budou zhotovitelem telefonicky osloveni s žádostí o spolupráci a následně obesláni dotazníkem. V závislosti na složitost problematiky bude v některých případech provedeno osobní jednání. Dotazníkové šetření bude zhotovitelem zpracováno do souhrnného souboru ve formátu XLS. Výsledným výstupem bude také seznam poskytovatelů, kteří se staví k dané problematice negativně, a který může být dále využit KU PK k projednání s Ministerstvem pro místní rozvoj. Výsledky jednání s poskytovateli budou zapsány v souhrnném dokumentu „Posouzení proveditelnosti a návrh řešení projektu UAP“. Zhotovitel bude pověřen zadavatelem k jednání se subjekty. U některých jednání u poskytovatelů dat se bude osobně účastnit pracovník KÚPK, stejně tak při jednání se zástupci ORP.
-
Zjištění licenčních podmínek, za kterých bude poskytovatel případně ochoten navázat smluvní vztah zajišťující průběžnou aktualizaci jím poskytované datové sady - v rámci dotazníkového šetření poskytovatelů bude poskytovatel tázán i na tuto skutečnost a způsob možnosti uzavření licenční smlouvy.
b. etapa II.
-
Stanovení nákladnosti administrace sběru těchto dat a jejich sjednocení nad referenční mapový podklad dle požadavků legislativy - celková nákladnost bude rozdělena do několika položek podle kritérií typu datových sad, rozsahu digitalizace, jejich objemu a kvality zpracování a způsobu pořízení těchto dat. Součástí ceny budou i administrativní náklady na přípravu dat poskytovatelem. Vstupní informace o kvalitě podkladů budou vycházet především z dotazníkového šetření, proto cena bude stanovena jako odborný odhad.
-
Zjištění proveditelnosti verifikace těchto zpracovaných dat u poskytovatele a stanovení její nákladnosti - jedná se o ověření sjednocených dat, nad jednotný referenční mapový podklad, poskytovatelem. I tato skutečnost bude zjišťována v rámci dotazníkového šetření. Stanovení nákladnosti verifikace bude provedena odhadem na základě jednání s poskytovatelem, přesnou cenu bude možno stanovit až po analýze fyzických struktur datových sad.
2. Společně se zadavatelem navrhnout a posoudit možné způsoby organizačního řešení problematiky ÚAP na ORP a kraji s návrhem nejvhodnějšího včetně finančních dopadů
-
posoudit i varianty dílčí realizace projektu po jednotlivých ORP
-
podrobně rozpracovat variantu „společného řešení“
3. Společně se zadavatelem navrhnout a posoudit možné způsoby technického řešení problematiky ÚAP na ORP a kraji s návrhem nejvhodnějšího včetně finančních dopadů
-
stručně posoudit i varianty dílčí realizace projektu po jednotlivých ORP
-
podrobně rozpracovat variantu „společného řešení“
4. Společně se zadavatelem navrhnout způsob pořízení systému s ohledem na legislativu (např. Zákon o zadávání VZ) a současně obchodní a zúčtovací model včetně finančních dopadů - zhotovitel vyhodnotí kompletní návrh implementace systému UAP a zpracuje přehledný postup zavedení projektu UAP na podkladě šetření a vyhodnocení nejvhodnější varianty způsobu organizačního a technického řešení projektu UAP. Dále uváží právní náležitosti, tak aby dokument mohl být využit jako podklad pro výběrové řízení. Současně zhotovitel vypracuje finanční a obchodní rozvahu.
Zpracovatelem stúdie byla společnost T-Mapy spol. s r.o. Studie byla ukončena na konci dubna 2007 a je k dispozici oprávněným subjektům na vyžádání na kontaktu.