
Plzeňský kraj uspěl se svou žádostí předloženou ve 44. výzvě Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost, kterou 28. února 2013 vyhlásilo Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy, a získal dotaci dosahující maximální výše 95.938.495,63 Kč.
Cílem projektu "Podpora technického a přírodovědného vzdělávání v Plzeňském kraji", registrační číslo CZ.1.07/1.1.00/44.0002, je rozvoj přírodovědného a technického vzdělávání na středních a základních školách v Plzeňském kraji. Realizace jmenovaného individuálního projektu spadá do období 1. 9. 2013 až 30. 6. 2015.

Projekt počítá se zapojením 18 středních škol Plzeňského kraje, které jsou partnery projektu s finančním příspěvkem. Spolupracovat v rámci jednotlivých klíčových aktivit bude dalších 8 středních a 70 základních škol v plzeňském regionu. Na každou střední školu budou napojeny nejméně čtyři základní školy.
Cílovou skupinou jsou žáci středních a základních škol. Dále pracovníci škol a školských zařízení, vedoucí pracovníci škol a školských zařízení. Projekt určený středním školám umožní zařídit a zmodernizovat školy odpovídajícím vybavením a přístroji (učebny chemie, fyziky, biologie a praktického vzdělávání). Bude zajištěna spolupráce škol se zaměstnavateli, kteří se budou přímo podílet na výuce, a přinesou tak žákům nejnovější poznatky z jednotlivých oborů. Odborníci z praxe se zapojí přímo do výuky technických a přírodovědných předmětů.

V rámci projektu budou také realizovány celoroční, pravidelně se opakující volnočasové aktivity, zaměřené na přírodovědné a technické vzdělávání žáků středních i základních škol.
Pro středoškoláky bude hlavní motivací vytvoření příjemného a inspirujícího prostředí ve škole, které jim zajímavým a poutavým způsobem dokáže zprostředkovat znalosti a dovednosti, naučí je rozvíjet tvořivost, pracovat s informacemi, novými technologiemi, řešit problémy a obohatí výuku např. o nový obsah nebo formy.
Novým moderním vybavením a metodami práce projekt přispěje ke zmenšení panujícího rozporu mezi rostoucím významem přírodovědných oborů pro současnou společnost a naopak klesajícím zájmem o studium těchto oborů. Žáci středních škol prostřednictvím kvalitní praktické výuky technického a přírodovědného vzdělávání získají větší kompetence a tím i lepší uplatnitelnost na trhu práce.
Žáci základních škol budou motivováni možností provádění experimentálních měření a praktických cvičení, které na své ZŠ nemohou realizovat. Budou navštěvovat školu vyššího stupně, setkávat se s vrstevníky i žáky škol středních, a poznají tak základy nových profesí.
Pedagogičtí pracovníci budou moci díky projektu rozvíjet své znalosti a dovednosti, seznamovat se s novými poznatky a postupy, inovovat vzdělávání ve své organizaci podle svých potřeb a potřeb žáků, a tak vzdělávání zkvalitnit. Projekt v řadě aktivit podporuje rozvoj komunity pedagogů Plzeňského kraje, ať již spoluprací s kolegy ze středních nebo základních škol.
Modernizace učeben vychází ze současných potřeb a nároků kladených na výuku biologie, chemie, fyziky i praktického vzdělávání, kdy je cílem větší podíl praktické a názorné výuky oproti pouhé výuce teoretické, a také získání praktických kompetencí při manipulaci s moderním přístrojovým vybavením.
Součástí projektu bude také tvorba cizojazyčných slovníků, které budou následně využity ve výuce technických a přírodovědných předmětů na středních školách.
