Platforma byla vytvořena dne 3. března 2016 na 2. zasedání PS Vzdělávání jako jedna ze šesti dílčích pracovních skupin, tzv. platforem této pracovní skupiny. Tvoří ji celkem 10 členů a hlavním cílem je napomáhat tvorbě krajského akčního plánu v oblasti karierového poradenství a celoživotního učení.
Dne 12. dubna 2016 proběhlo první jednání členů platformy. Účastníci byli seznámeni se základními informacemi týkajícími se realizace projektu „Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Plzeňského kraje“, s činností Pracovní skupiny Vzdělávání, četností jejích zasedání či s procesem sestavení jednotlivých platforem. Byl jim představen realizační tým projektu KAP, hlavní cíle projektu, cílová skupina, harmonogram realizace a klíčové aktivity. Dále byli členové seznámeni s náplní platformy Karierové poradenství, rozvoj škol jako center celoživotního vzdělávání a další vzdělávání dospělých, s výsledky dotazníkového šetření na školách a s dokumenty týkajících se tématu platformy. Po představení jednotlivých členů a prezentaci statistického zhodnocení odpovědí dotazníkového šetření proběhla diskuse k dané problematice.
Na dalším jednání platformy, které se uskutečnilo 11. května 2016, byli přítomní členové informováni o aktualitách v rámci realizace projektu. Hlavním předmětem diskuse tohoto jednání byla tvorba konečné podoby analýzy potřeb v území pro oblast karierové poradenství, rozvoj škol jako center celoživotního vzdělávání a další vzdělávání dospělých a příprava podkladové tabulky k prioritizaci potřeb. Členové byli také seznámeni s metodikou tvorby prioritizace potřeb v území.
Třetí jednání platformy proběhlo 25. července 2016. V tu dobu byl již schválen Dokument KAP – Prioritizace potřeb na území Plzeňského kraje Pracovní skupinou Vzdělávání. Členové platformy společně s realizačním týmem projektu tak mohli již přistoupit k tvorbě návrhu výsledného krajského akčního plánu pro oblast karierové poradenství, rozvoj škol jako center celoživotního vzdělávání a další vzdělávání dospělých. K jednotlivým tématům probíhala diskuse s návrhy a připomínkami, jak danou problematiku řešit. Podněty z jednání platformy následně realizační tým projektu zpracoval a členové platformy se k nim mohli vyjádřit prostřednictvím elektronických připomínek. Po zapracování všech připomínek byl vytvořen výsledný KAP pro oblast Karierové poradenství, rozvoj škol jako center celoživotního vzdělávání a další vzdělávání dospělých.


