Žádost o informace dle z. č. 106/1999 Sb. - personální oblast

12. června 2019 17:12, aktualizováno 16:12,

Dne 16. 5. 2019 byla na Krajský úřad Plzeňského kraje (dále jen „KÚPK“) doručena žádost o poskytnutí informací ve smyslu ustanovení zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „InfZ“). bylo požadováno poskytnutí následujících údajů, cit.:

  1. „Jmenný seznam funkcionářů kraje včetně jmenného seznamu členů orgánů kraje v aktuálním znění (jméno, příjmení, funkce, datum vzniku, politická příslušnost, rok narození).
  2. Jmenný seznam zaměstnanců kraje do úrovně vedoucího oddělení v aktuálním znění (jméno, příjmení, funkce, vznik pracovního poměru, rok narození).
  3. Celkový počet zaměstnanců povinného subjektu ke dni 1. 5. 2019, platové podmínky managementu povinného subjektu (hejtman, náměstci, ředitel kanceláře hejtmana), průměrná měsíční mzda brutto zaměstnanců povinného subjektu k 1. 5. 2019.
  4. Jmenný seznam externích pracovníků povinného subjektu z řad advokátů, soudních exekutorů a bezpečnostní služby k 1. 5. 2019 (název, IČO, sídlo, odpovědní zástupce, druh externí spolupráce, způsob odměňování, stanovený limit objemu finančních prostředků na rok 2018, datum ukončení smluvního vztahu, opce, pověřený zástupce za povinný subjekt).
  5. Počet stížností, podaných na zaměstnance nebo funkcionáře povinného subjektu za rok 2018 (druh stížnosti, způsob vyřízení, rozlišení na oprávněné, částečně oprávněné, nedůvodné).
  6. V kolika případech podával zástupce povinného subjektu trestní oznámení na osoby, jejich činnost souvysela s plněním úkolů povinného subjektu za rok 2015, 2016, 2017 a k 1. 7. 2018 (oznamovatel, podezřelá osoba, druh činnosti, výsledek šetření, postavení povinného subjektu v adhezním řízení, aktuální stav).
  7. Jmenný seznam zřizovaných subjektů povinným subjektem s rozlišením podle typu činnosti (název, IČO, adresa, statutární zástupce, kontakt) v aktuálním stavu.
  8. Popis součinnosti s orgány Vězeňské služby ČR pro zaměstnávání vězněných osob v rámci působnosti povinného subjektu (název projektu nebo aktivity, odpovědná osoba, popis činnosti, zástupce Vězeňské služby ČR, objem finančních prostředků, termíny realizace.
  9. Připravenost povinného subjektu pro zřizování vězeňských zařízení pro výkon vazby i trestu v rámci kraje.
  10.  Jmenný seznam zařízení, která poskytují vězněným osobám materiální, poradenskou i technickou pomoc v gesci povinného subjektu nebo s jeho pomocí v aktuálním stavu (název, IČO, sídlo, odpovědná osoba, popis činnosti, kapacita osob, počet zaměstnanců i externích spolupracovníků, srovnávací tabulka žadatelů a klientů za rok 2018 a k 1. 5. 2019)“.

K jednotlivým bodům žádosti poskytl KÚPK dne 31. 5. 2019 následující informace.

Ad 1), 2) Dne 23. 5. 2019 byl žadateli pod č. j. PK-KDS/2106/19 poskytnut odkaz na zveřejněnou informaci podle § 6 odst. 1 InfZ.

Ad 3) K 1. 5. 2019 má KÚPK 452 zaměstnanců. Hejtman pobírá odměnu za měsíc v souladu s nařízením vlády č. 318/2017 Sb., o výši odměn členů zastupitelstev územních samosprávných celků, ve znění pozdějších předpisů, a to ve výši 121.067 Kč. Náměstek hejtmana pobírá odměnu za měsíc ve výši 106.539 Kč. Funkce ředitel kanceláře hejtmana není na KÚPK zřízena. Průměrný měsíční plat zaměstnanců je 33.961 Kč.

Ad 4) Družstvo HLS Plzeň, IČO 40526801, sídlo Čelakovského 858/3, Plzeň, odpovědný zástupce: Vladimír Babnič, druh externí spolupráce: ostraha, způsob odměňování: faktura, stanovený limit finančních prostředků v Kč bez DPH:
135,--/h/pracovník, datum ukončení smluvního vztahu: 31. 12. 2019.

Družstvo HLS Plzeň, IČO 40526801, sídlo: Čelakovského 858/3, Plzeň, odpovědný zástupce: Vladimír Babnič, druh externí spolupráce: recepční služba, způsob odměňování: faktura, stanovený limit finančních prostředků v Kč bez DPH: 108,--/h, datum ukončení smluvního vztahu: na dobu neurčitou.

Mgr. Lukáš Klein, IČO 02703319, sídlo V Bezovce 1523/9, Plzeň, druh externí spolupráce: právní služby, způsob odměňování: faktura, stanovený limit finančních prostředků bez DPH: 500 000,-- Kč, datum ukončení smluvního vztahu: 29. 01. 2020.

Varga, Vacík & Partners advokátní kancelář s.r.o., IČO: 01943367, sídlo Zbrojnická 229/1, Plzeň, odpovědný zástupce: JUDr. Karel Paleček, druh externí spolupráce: právní služby, způsob odměňování: faktura, stanovený limit finančních prostředků bez DPH: 500 000,-- Kč, datum ukončení smluvního vztahu: 31. 12. 2019.

Varga, Vacík & Partners advokátní kancelář s.r.o., IČO: 01943367, sídlo Zbrojnická 229/1, Plzeň, odpovědný zástupce: JUDr. Karel Paleček, druh externí spolupráce: správní žaloba dostavba KT nemocnice, způsob odměňování: faktura, stanovený limit finančních prostředků v Kč bez DPH: 1.500,--/h, datum ukončení smluvního vztahu: na dobu neurčitou.

Varga, Vacík & Partners advokátní kancelář s.r.o., IČO: 01943367, sídlo Zbrojnická 229/1, Plzeň, odpovědný zástupce: JUDr. Karel Paleček, druh externí spolupráce: zastupování (žalobce SEPA CREDIT, s.r.o.), způsob odměňování: faktura, stanovený limit finančních prostředků v Kč bez DPH: 1.500,--/h (max. 1 000 000,-- Kč), datum ukončení smluvního vztahu: na dobu neurčitou.

Ad 5) Celkem 18 stížností. Z toho 15 stížností podle § 175 odst. 1 správního řádu (se závěrem 14x nedůvodná a 1x částečně důvodná, které byly vyřízeny vyrozuměním podatele o způsobu vyřízení stížnosti) a 3 žádosti o přešetření způsobu vyřízení stížnosti ve smyslu § 175 odst. 7 správního řádu (které byly vyřízeny předložením stížnosti nadřízenému správnímu orgánu a vyrozuměním podatele o tomto postupu).

Ad 6) Povinný subjekt nepodával žádné trestní oznámení na osoby, jejichž činnost souvisela s plněním úkolů povinného subjektu.

Ad 7) Dne 23. 5. 2019 byl žadateli pod č. j. PK-KDS/2105/19 poskytnut odkaz na zveřejněnou informaci podle § 6 odst. 1 InfZ.

Ad 8) Plzeňský kraj neuzavřel s orgány Vězeňské služby ČR žádnou dohodu pro zaměstnávání vězněných osob.

Ad 9) Povinný subjekt není zřizovatelem zařízení pro výkon vazby nebo trestu. 

Ad 10) Název: Centrum protidrogové prevence a terapie, o.p.s.,  IČO:      25232142,  Sídlo: Plzenecká 663/13, Plzeň 2-Slovany, Východní  Předměstí, 326 00 Plzeň 26.  Odpovědná osoba: PhDr. Petr Hrouzek, Ph.D., ředitel. 

Popis činnosti: Podpora uživatelů návykových látek, kteří se ocitli ve výkonu trestu nebo vazby (případně jim tato skutečnost hrozí), při řešení jejich problémů a motivace ke změně životního stylu, dále pomoc s návratem do společnosti a předcházení dalšímu páchání trestné činnosti.  Kapacita osob: okamžitá kapacita - 2. Počet zaměstnanců: 9 HPP, 1 DPP 300 hod/rok, přepočteno na pracovní úvazky 3,8625. Počet externích spolupracovníků: údaj není znám. 

Srovnávací tabulka žadatelů a klientů za rok 2018: počet žadatelů 90, počet klientů 374.  Srovnávací tabulka žadatelů a klientů k 1. 5. 2019: počet žadatelů 82, počet klientů 168.