Dne 16. února 2018 obdržel Krajský úřad Plzeňského kraje, odbor kontroly, dozoru a stížností žádosti o informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „InfZ“), týkající se poskytnutí následujících informací:
1) Vyjádření, kdo a z jakého důvodu dne 31. března 2015 ve 12:35 hodin kontroloval adresu trvalého pobytu žadatele v registru obyvatel a proč bylo na jeho osobní údaje nahlíženo.
2) Vyjádření k dálkovému přístupu a pořízení výpisu z katastru nemovitostí dne
19. ledna 2015 ve 13:55 hodin – k jakému případu nebo jednání patří číslo jednací žp/405/14, uvedené na výpisu, kdo dálkový přístup vyhotovil a kdo o tento výpis požádal.
Vzhledem k nutnosti konzultovat žádost s jinými složkami povinného subjektu (Odbor životního prostředí KÚPK a Odbor informatiky KÚPK), byla dne 5. března 2018 prodloužena lhůta k vyřízení žádosti ve smyslu ustanovení § 14 odst. 7 písm. c) InfZ.
K uvedené žádosti byla dne 13. března 2018 k jednotlivým bodům poskytnuta informace, která je zveřejněna níže v příloze.