Dnes, v úterý 7. října 2025, byla Plzeňským krajem za účasti veřejnosti slavnostně otevřena nově vybudovaná komunikace, která propojuje severní Rokycansko s dálnicí D5. Od středy 8. října 2025 začne sloužit účastníkům silničního provozu. Prvně po ní budou moci řidiči projet úderem půlnoci ze 7. na 8. října 2025.
Jde o největší investiční akci v oblasti silniční dopravy tohoto roku, která přispěje k modernizaci krajské silniční sítě. Její náklady představují téměř půl miliardy korun. „Dokončení stavby první etapy napojení severního Rokycanska na dálnici D5 výrazně uleví Rokycanům i okolním obcím s odvedením tranzitní dopravy a určitě potěší řidiče i obyvatele zdejších obcí. Díky ní těžká vozidla jedoucí od dálnice D5 už nebudou projíždět přes celé centrum města a vyhnou se i prudkému kopci u rokycanské nemocnice. Navíc toto nové napojení přinese výrazné zlepšení dopravní obslužnosti regionu a zvýší komfort každodenního dojíždění,“ uvedl k otevření komunikace hejtman Plzeňského kraje Kamal Farhan.
Hlavní trasa nové komunikace je dlouhá 5,3 km, jedná se o přeložku silnice II/232 v úseku od napojení mimoúrovňové křižovatky D5 s komunikací II/183. Nová komunikace II/232 je vedena mimo zastavěné území obcí. Trasa je ukončena severně od obce Osek v blízkosti rozhraní katastru Osek u Rokycan a Březina u Rokycan. Součástí stavby jsou i přeložky inženýrských síti, úrovňová křížení se stávajícími komunikacemi a výstavba mostu přes Voldušský potok a lávky, kterou je přemostěna hlavní trasa pro pěší a cyklisty.
„Tahle stavba urychlí spojení mezi Rokycany a Kralovicemi nebo mezi Rokycany a Rakovníkem. Jsem rád, že se ji podařilo otevřít o půl roku dříve, než se předpokládalo," prohlásil během slavnostního otevření náměstek hejtmana pro oblast dopravy Pavel Čížek.

Přeložka silnice II/232 umožňuje přímé napojení severního Rokycanska na silniční a dálniční systém Plzeňské aglomerace. Tím významně přispěje ke zkvalitnění obslužnosti dané lokality a povede k dalšímu rozvoji tohoto území. Tato stavba odvádí tranzitní dopravu z přilehlých obcí, což povede ke zvýšení bezpečnosti a plynulosti silničního provozu a také ke zvýšení kvality životního prostředí v dotčených obcích.
„Za mikroregion Radnicko bych chtěl Plzeňskému kraji, Správě a údržbě silnic PK a realizátorům moc poděkovat, protože všech 27 obcí bude za tuto spojnici na D5 moc rádo,“ řekl k uvedení přeložky
senátor a starosta obce Břasy Miroslav Kroc. Investorem stavby je Plzeňský kraj, který stavbu zajišťoval prostřednictvím Správy a údržby silnic Plzeňského kraje, p.o., zhotovitelem stavby je společnost ROADFIN STAVBY, s.r.o.

Stavba za cca 430 mil. KČ bez DPH (tj. 520 mil. Kč vč. DPH) je spolufinancována za přispění finančních prostředků z Integrovaného regionálního operačního programu (IROP), konkrétně z 22. výzvy SILNICE II. TŘÍDY NA PRIORITNÍ REGIONÁLNÍ SILNIČNÍ SÍTI - SC 3.1. Celkem 85 % uznatelných nákladů, tj. cca 365 mil. Kč bez DPH (442 ml. Kč vč. DPH) je hrazeno z IROP a státního rozpočtu, zbylých 15 % je spoluúčast hrazená z rozpočtu Plzeňského kraje, což představuje částku cca 65 mil. Kč bez DPH (tj. 78 mil. Kč vč. DPH).