Debata o novele zákona o zdravotních službách

obrazek
26. srpna 2022 13:24, aktualizováno 31. srpna 2022 15:27, Bc. Patrik Pátek

Řešení stížností ve zdravotnických zařízeních bylo hlavním tématem setkání vedení Plzeňského kraje s náměstkem ministra zdravotnictví Josefem Pavlovicem. Zástupci kraje v čele s náměstkem hejtmana pro oblast zdravotnictví Pavlem Haisem ministerstvu zdravotnictví současně předali podněty, osobní zkušenosti a připomínky k připravované novele zákona o zdravotních službách.

„Pro nás bylo setkání přínosné právě z pohledu seznámení se se záměrem chystané novely zákona, kdy jsme si k tématu sami mohli říci naše skutečné problémy z praxe,“ chválil si rozmluvu s náměstkem ministra zdravotnictví náměstek hejtmana Plzeňského kraje Pavel Hais.

Novela zákona se má zabývat především problematikou řešení stížností. Na setkání se tedy řešily zkušenosti ministerstva a Plzeňského kraje, tedy četnost i způsoby, jakým stylem a s jakými výsledky se stížnosti řeší. V Plzeňském kraji se ve zdravotnictví v průměru řeší tři desítky stížností ročně. „Chystaná novela plánuje třeba zavést ombudsmana, tedy člověka vzdělaného v mediaci, který by se touto problematikou úzce zabýval. Mít ho v každé nemocnici ale postrádá význam, nicméně jeden ombudsman v kraji už by svůj smysl měl,“ připomínkoval záměr Pavel Hais se svými kolegy z odboru zdravotnictví, když připomněl, že v poslední době se téma stížností týkalo například návštěv osob blízkých během pandemie covidu.

Debata se dotkla také tématu digitalizace zdravotnictví. „Jsem za to rád, protože jsme měli možnost hovořit o přechodu na plně digitální kartotéky, které by velmi urychlily přehlednost archivace pacientů,“ dodává předseda výboru pro Digitalizaci, IT a Otevřený Kraj Milan Chaloupka.


 


Galerie