Dne 25. 8. 2024 byla Krajskému úřadu Plzeňského kraje (dále jen „KÚPK“) doručena žádost o informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „žádost“), kterou bylo žádáno o sdělení stavu řízení o odstranění reklamních zařízení, které byly specifikovány pod body 1) až 61) žádosti. Konkrétně se žadatel dotazoval, k jakým úředním úkonům a který den došlo od posledního sdělení Odboru kontroly, dozoru a stížností KÚPK ze dne 21. 5. 2024 a dále jaký je harmonogram dalšího postupu.
Odbor kontroly, dozoru a stížností KÚPK k žádosti sdělil, že předmětná reklamní zařízení jsou řešena Odborem dopravy a silničního hospodářství KÚPK v rámci kontrolních prohlídek komunikací. Probíhá ověřování skutečného stavu věci, zaměřování reklamních zařízení a u části z uvedených reklamních zařízení již byla dle zákona o pozemních komunikacích předána výzva majetkovému správci komunikace k odstranění. Odbor dopravy a silničního hospodářství KÚPK žadatelem požadovaný harmonogram postupu neeviduje. Nicméně jako příslušný silniční správní úřad bude i nadále posupovat v koordinaci s Policií ČR a ŘSD s. p. Nepovolená reklamní zařízení, která již byla na základě výzvy silničního správního úřadu odstraněna, lze dohledat na webových stránkách ŘSD s. p., v sekci „odstraňování reklamních zařízení“.