Centrální registrační místa (CRM) působí při obecních živnostenských úřadech po celé ČR. Prostřednictvím Jednotného registračního formuláře (JRF) je zde možné učinit společně s ohlášením živnosti nebo žádostí o koncesi a dalšími podáními vůči živnostenskému úřadu též registrace, resp. přihlášky a hlášení vůči příslušným níže uvedeným orgánům veřejné správy.
Prostřednictvím JRF lze učinit následující podání:
Ve vztahu k živnostenskému úřadu – týká se fyzické i právnické osoby:
Ohlášení živnosti
Žádost o koncesi
Oznámení změny, resp. doplnění údajů dle § 49, resp. § 56 živnostenského zákona
Žádost o zrušení živnostenského oprávnění
Oznámení o zahájení/ukončení provozování živnosti v provozovně
Oznámení o přerušení provozování živnosti
Oznámení o pokračování v provozování živnosti před uplynutím doby, na kterou bylo provozování živnosti přerušeno
Ve vztahu ke zdravotní pojišťovně – týká se pouze fyzické osoby:
Oznámení pojištěnce o zahájení a ukončení samostatné výdělečné činnosti
Ve vztahu k České správě sociálního zabezpečení – týká se pouze fyzické osoby:
Oznámení o zahájení a ukončení samostatné výdělečné činnosti OSVČ
Přihláška k důchodovému a nemocenskému pojištění OSVČ
Ve vztahu k úřadu práce – týká se fyzické i právnické osoby
Hlášení volného pracovního místa nebo jeho obsazení
Ve vztahu k finančnímu úřadu – týká se fyzické i právnické osoby
Přihlášku k daňové registraci, ohlášení změny registračních údajů a žádost o zrušení registrace je možné podat pouze na tiskopisech vydaných Ministerstvem financí.
Tiskopisy vydané Ministerstvem financí, týkající se daňové registrace a jejích změn, jsou následující:
-
Přihláška k registraci pro fyzické osoby
-
Přihláška k registraci pro právnické osoby
-
Příloha k přihlášce k registraci — Odštěpné závody a provozovny
-
Příloha k přihlášce k registraci — Vlastníci právnické osoby, která má sídlo v zahraničí, ale skutečné místo vedení v ČR
-
Oznámení o změně registračních údajů
-
Žádost o zrušení registrace
Ve vztahu k finančnímu úřadu může fyzická nebo právnická osoba využít CRM pouze za předpokladu, že nemá zákonem uloženou povinnost činit tato podání správci daně v elektronické podobě (viz Informace Finanční správy a Informace Finanční správy k DPH).
Od 1. 1. 2021 je možné prostřednictvím CRM podat na ŽÚ Oznámení o vstupu do paušálního režimu daně z příjmu.
Jednotný registrační formulář